آموزشی

سوالات متداول درباره دوزبانگی

آیا دوزبانه شدن کودک باعث اختلال در زبان مادری میشود؟

دوزبانگی به هیچ وجه باعث تاخیر در گفتار یا سایر مشکلات گفتاری نمی‌شود. دو زبانگی باعث نمی‌شود کودک دو زبان را با هم قاطی کند. میکس کردن دو زبان، موقتی است. وقتی که دامنه لغات کودک در دو زبان بزرگ‌تر شود او یکی از دو زبان را بیشتر استفاده خواهد نمود. در حقیقت، افراد دو زبانه در هر سنی، زبان را با هم میکس می‌کنند. ممکن است کودک در سنین پایین کلمات انگلیسی را در خلال فارسی به کار ببرد اما به مرور زمان دو زبان از هم تفکیک می‌شوند. درست مثل خانواده‌های ترک زبان که فرزندانشان به راحتی دو زبان فارسی و ترکی را با هم یاد می‌گیرند.

آیا بعد از سن 6 سالگی می‌توان کودک را دو زبانه کرد؟

بله شما تا حدود 8 سالگی برای دوزبانه کردن کودک فرصت دارید. سنین 4 تا 7 سالگی برای دو زبانگی دوره‌ای عالی محسوب می‌شود چون مغز انسان در این سنین توانایی تجزیه و تحلیل همزمان دو زبان را دارد و می‌تواند زبان دوم را درست مثل زبان مادری فرا بگیرد. هرچند سنین طلایی یادگیری زبان قبل از 5 سالگی است؛ اما برای دو زبانه شدن کودک تا حدود 8 سالگی فرصت دارید.

آیا برای دوزبانه شدن کودک باید والدین به زبان انگلیسی تسلط داشته باشند؟

برای دوزبانه شدن کودک هیچ نیازی نیست که پدر و مادر زبان انگلیسی را بلد باشند. کافیست مسیر درست را انتخاب کنید و کودک را در معرض زبان انگلیسی قرار دهید.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *